Rezerwacja parkingu FAQ

Instrukcja korzystania z parkingów Online
 

1. Jak zarezerwować parking na stronie www.parking.lotnisko-chopina.pl ?

a. Wybierz daty parkowania na kalendarzu i kliknij „Znajdź parking”. Pamiętaj, że:

i. Zarezerwować miejsce można nie później niż 1 godzinę przed wjazdem, to znaczy: między wybraną datą/godzina rozpoczęcia rezerwacji, a chwilą złożenia rezerwacji, musi być odstęp minimum 60 minut.
ii. Data rozpoczęcia rezerwacji musi być nie późniejsza niż 6 miesięcy od chwili dokonywania rezerwacji.
iii. Zarezerwować można na okres nie dłuższy niż 1 miesiąc, to znaczy: rezerwowany przedział czasowy między datą rozpoczęcia i zakończenia rezerwacji - nie może przekroczyć 1 miesiąca.
iv. Zarezerwować można na okres nie krótszy niż 24 godziny, to znaczy: rezerwowany przedział czasowy między datą rozpoczęcia i zakończenia rezerwacji nie może być mniejszy niż 24 godziny).

b. Wybierz parking (produkt) i kliknij „Rezerwuj” aby przejść dalej

i. P1 – parking wielopoziomowy w strefie AB. Dozorowany, kryty (5 poziomów). 2 minuty od Terminala

ii. P2 – parking wielopoziomowy w strefie CDE. Dozorowany, kryty (2 poziomy). 2 minuty od Terminala
iii. Premium – parking w strefie CDE. Strzeżony, kryty, Fast Track w cenie. 2 minuty od Terminala
iv. P4 – parking terenowy. Strzeżony, terenowy. 5 minut od Terminala Jeśli nie pojawił się żaden parking, upewnij się że spełniłeś kryteria z kroku. 1a. W przypadku, w którym nie ma miejsc pojawi się taki komunikat: W takim wypadku spróbuj zmienić termin wyszukania.

c. Zarejestruj się (szczegóły zakładania konta znajdują się punkcie 2):

i. Zaloguj się na istniejące konto

ii. Załóż konto (Jeśli nie masz konta, a chcesz założyć własne stałe konto)
iii. Uzupełnij dane dla rejestracji jednorazowej (Jeśli nie chcesz zakładać własnego stałego konta).

d. Wybierz metodę weryfikacji na wjeździe

i. QR kod – zostanie wygenerowany automatycznie i obowiązkowo należy go posiadać w formie wydrukowanej lub na telefonie wraz z potwierdzeniem rezerwacji. Można z niego skorzystać na wjeździe na zarezerwowany parking. Czytniki znajdują się w lewym dolnym rogu przedniego panelu urządzenia wjazdowego. QR może być wydrukowany, ale zadziała również ten na wyświetlaczu telefonu.
ii. Numer rejestracyjny – dodaj opcjonalnie (będziesz mógł zmienić w przyszłości). Poprawnie wpisany do systemu i odczytany numer rejestracyjny na wjeździe na parking pozwoli na wjazd na parking bez konieczności pokazywania QR kodu. (Numer rejestracyjny wpisujemy jednym ciągiem bez przerwy między literami i cyframi, przykładowo: WW12345; WWW1234W)

e. Potwierdź chęć otrzymania faktury.

i. Jeśli tworzysz zamówienie na firmę – dane zostały już uzupełnione przy zakładaniu konta (NIP i nazwa firmy). Wystarczy że oznaczysz odpowiednie pole. Pamiętaj żeby wybrać typ klienta Firma jeśli tworzysz zamówienia na firmę.
ii. Jeśli tworzysz zamówienie na osobę fizyczną, oznacz pole i podaj numer PESEL potrzebny do wystawienia faktury.

f. Potwierdź:

i. Zapoznanie z regulaminem, (obligatoryjne)
ii. Zapoznanie się z klauzulą informacyjną RODO, (obligatoryjne)
iii. Zgodę na wysyłanie informacji marketingowej. (dobrowolne)

g. Dokonaj płatności z First Data.

i. Karta płatnicza
ii. Przelew online
iii. BLIK
Po zakończeniu płatności zostaniesz przeniesiony z powrotem do systemu rezerwacji, aby pobrać potwierdzenie.

h. Pobierz potwierdzenie (zostało również wysłane automatycznie na wskazany e-mail) i fakturę (jeśli o nią poprosiłeś)

2. Jak założyć konto:

a. Wybierz typ klienta: Firma / Klient
b. Wpisz odpowiednie dane oznaczone gwiazdką (obowiązkowe)
c. Kliknij w link w mailu aktywacyjnym

3. Faktury

a. Jak otrzymać fakturę:

i. Dla firmy: rejestrując konto wybierz typ klienta: Firma. Uzupełnij NIP i nazwę firmy. Następnie w ostatnim kroku przed płatnością zaznacz pole „Proszę o fakturę”
ii. Dla osoby fizycznej: rejestrując konto wybierz typ klienta: osoba fizyczna. W ostatnim kroku przed płatnością zaznacz pole „Proszę o fakturę” i uzupełnij numer PESEL.

b. Zgubiłem fakturę, jak mogę dostać kopię? Wejdź na swoje konto i w zakładce moje rezerwacje kliknij – Wyślij ponownie potwierdzenie, lub ściągnij potwierdzenie. Jeśli nie masz dostępu do konta skontaktują się z obsługą parkingu – patrz punkt 12.

4. Jak zmienić numer rejestracyjny?
Wejdź na swoje konto i w zakładce moje rezerwacje kliknij na Identyfikator Wjazdu. Następnie edytuj dostępny numer rejestracyjny lub usuń numer i zastąp go innym. Jeśli nie masz dostępu do konta skontaktują się z obsługą parkingu – patrz punkt 12.

5. Jak wjechać na parking?

Upewnij się, że jesteś na prawidłowym parking (P1, P2, P4, Premium)


Należy podjechać pod wybrany parking i w przypadku wprowadzenia numerów rejestracyjnych poczekać na odczyt numerów przez kamerę. System automatycznie wyda bilet parkingowy. Po pobraniu biletu można wjechać na parking. Bilet należy zachować do wyjazdu. Nie należy wciskać przycisku pobierz bilet - tak pobrany bilet nie jest biletem z rezerwacji i nie zadziała na wyjeździe.

W przypadku korzystania z QR Codu należy zbliżyć kod do czytnika i poczekać na automatyczne wydanie biletu. Nie należy wciskać przycisku pobierz bilet - tak pobrany bilet nie jest biletem z rezerwacji i nie zadziała na wyjeździe.

6. Na ile przed rezerwacją mogę przyjechać na parking?
Możesz przyjechać 3 godziny przed rezerwacją.

7. Czy mogę wyjechać po zadeklarowanym czasie, gdy nastąpi nieprzewidziana sytuacja (np. opóźniony lot itp.)
Możesz wyjechać do końca okresu, za który zapłaciłeś bez dodatkowych opłat. Opłacony okres oznaczony jest datą i godziną w nawiasach na potwierdzeniu rezerwacji. Po tym okresie rozpocznie się naliczanie opłaty parkingowej zgodnie z cennikiem dla danego parkingu: Dla parkingów P1, P2 i Premium otwarte zostaną nowe rezerwacje i opłata będzie naliczana zgodnie z cennikiem danego parkingu. Na parkingu P4 opłata za każdy kolejny dzień parkowania to 50 zł. W przypadku przekroczenia czasu rezerwacji zaleca się każdorazowo udać się z biletem do kasy automatycznej, aby sprawdzić czy została już naliczona opłata za przekroczony czas i ewentualne opłacenie biletu.

8. Jak anulować rezerwację?
Wejdź na swoje konto i w zakładce moje rezerwacje kliknij na odwołaj rezerwację. Możesz anulować rezerwację do 12 godzin przed rozpoczęciem rezerwacji. Jeśli nie masz dostępu do konta skontaktują się z obsługą parkingu – patrz punkt 12. Za rezerwacje anulowane w przeciągu 14 dni od złożenia zamówienia uzyskasz pełny zwrot kosztów na konto. W tym celu skontaktuj się obsługą parkingu – punkt 12. Jeśli potrzebujesz wystawienia faktury korygującej poinformuj o tym obsługę parkingu.

9. Czy mogę edytować złożoną rezerwację?
Nie jest możliwa edycja potwierdzonej i opłaconej rezerwacji parkingowej. Możesz anulować rezerwację i złożyć kolejną.

10. Jak odebrać bilet Fast Track przysługujący klientom parkingu Premium?
Bilet Fast Track odbierzesz w pomieszczeniu dyspozytora na parkingu Premium. Pomieszczenie znajduje się przy wyjściu z parkingu. Jedna rezerwacja odpowiada jednemu voucherowi Fast Track (Przejście przez Fast Track przysługuje jednej osobie wraz z dzieckiem do 13 lat; dodatkowe vouchery w cenie 30 zł/szt. można dokupić u dyspozytora parkingu).

11. Otrzymałem mailowe potwierdzenie zapłaty z First Data ale nie zostałem z powrotem przeniesiony do systemu rezerwacyjnego aby pobrać potwierdzenie z QR kod
Prosimy o kontakt z obsługa klienta w celu weryfikacji i potwierdzenia: info.parking@lotnisko-chopina.pl

12. Dalej potrzebuję pomocy
Kontakt z obsługą klienta:

a. Adres e-mail: info.parking@lotnisko-chopina.pl
b. Telefon Biuro (07:00-15:00): 22 650 22 47 / 22 650 20 60 / 22 650 20 61
c. Telefon Parkingi (24h/7): 22 650 22 52